3AP: Meer dan een administratiekantoor

Jullie administratie accuraat en actueel geregeld

  • Up-to-date administratie
  • Financieel inzicht
  • Proactief advies

Financieel inzicht begint bij een accurate en actuele administratie

Of je je boekhouding nu zelf doet of uitbesteed aan een administratiekantoor. Je mist actueel inzicht. Geen idee hoeveel geld je nog tegoed hebt en hoeveel je zelf nog moet betalen. Financiële beslissingen zijn hierdoor lastig direct te nemen.

Ons doel is om je financieel inzicht te geven. Daarvoor heb je een actuele en accurate administratie voor nodig én daarom hebben we jouw administratie piekfijn geregeld en op orde.

Wat levert het op?

  • Actuele en up-to-date administratie
  • Een overzichtelijk dashboard, dat inzicht geeft
  • Proactief advies
  • Een team van experts als je dat nodig hebt

Klanten kiezen voor 3AP vanwege:

Actueel financieel inzicht

Om de juiste keuzes te kunnen maken.

Proactief business advies

gericht op omzet verhogen en overhead verlagen

De gelijkwaardige partner

die je begrijpt én zegt wat gezegd moet worden

Meer financieel inzicht door een accurate en actuele administratie?

Wat krijg je?

  • We verwerken je administratie
  • We doen je BTW-aangiftes
  • We doen je ICP-aangiftes
  • We doen je aangifte IB of Vpb
  • We geven je actueel en accuraat financieel inzicht
  • We geven je proactief advies
  • Optioneel: staat er een team van experts klaar wanneer jij dat nodig hebt

Over 3AP

3AP is dé partner voor ondernemers gericht op groei en inzicht. We gebruiken accurate en actuele financiële data om inzicht te bieden en ondernemers te helpen de juiste beslissingen te nemen.

Onze service begint bij een up-to-date boekhouding en dashboard, verrijkt met proactief eerlijk advies. Wij staan naast ondernemers om hun visie te realiseren, als businesscoach gericht op leiderschapsontwikkeling en bedrijfsgroei. Niet voor niets zien veel ondernemers ons als hun financieel trusted advisor, die hen begeleid om met vertrouwen de groei te realiseren die ze voor ogen hebben.

Veelgestelde vragen:

Hoe zorgen jullie dat de administratie actueel en accuraat is?
Dagelijks worden facturen plus banktransactie verwerkt. Dit gebeurt bijna helemaal automatisch. Daarnaast controleren we wekelijks jouw cijfers. Zien we iets belangrijks dan nemen we contact met je op.
Waarop controleren jullie wekelijks de cijfers?
  • Missen we gegevens?
  • Hoe zijn je resultaten?
  • Heb je investeringen gedaan?
  • Hoeveel neem je privé op?
  • Betalen jouw klanten op tijd?

Loopt alles op rolletjes, dan storen we je niet. Zien we iets wat aandacht nodig heeft,     dan bellen we je direct.

Hoe automatiseren jullie de administratie?

We zorgen dat er koppelingen zijn tussen de boekhoudsoftware en de bank, je facturatiesoftware, Mollie. Hierdoor hebben we direct en actueel een heleboel van jullie financiële data al direct in de administratie zitten. We werken met geavanceerde scan en herkensoftware Zenvoices.

Wij leveren ook aan andere landen binnen de EU. Doen jullie ook de ICP-aangifte?

Ja, die regelen wij ook voor je. Zonder extra kosten!

Wij doen nu per maand BTW-aangifte i.p.v. per kwartaal. Kunnen wij ook overstappen naar jullie?

Ja, natuurlijk. Dan regelen we voor jullie de BTW-aangifte per maand. Net zoals je gewend bent zonder extra kosten.

Doen jullie bij een vof voor alle vennoten de aangifte inkomstenbelasting?
Ja, natuurlijk. We zorgen dat het voor iedereen goed geregeld is.
Doen jullie alleen de aangifte inkomstenbelasting voor mij als ondernemer of ook voor mijn partner?
We regelen de aangifte inkomstenbelasting voor jou en voor je fiscale partner. Net zo makkelijk in één keer geregeld. Ook beoordelen we gelijk of je recht hebt op toeslagen en vragen die voor je aan.
Zorgen jullie ook voor de jaarcijfers?
Via ons dashboard heb je altijd inzicht in de actuele cijfers. Bij het doen van de aangifte IB, zitten daar de cijfers voor de eenmanszaak en vof. Voor de aangifte Vpb zitten de jaarcijfers voor de bv. Dit zijn de verkorte jaarcijfers. Ook deponeren we deze bij de kvK als dat nodig is.
Wat moeten we zelf nog allemaal doen?
  • Verkoopfacturen maken en versturen. Dit kan via de door ons ter beschikking gestelde software WeFact.
  • Inkoopfacturen direct via mail doorsturen naar het door ons ter beschikking gestelde boekhoudpakket Exact Online.
  • Bonnetjes fotograferen en doorsturen naar Exact Online.
  • Inkoopfacturen betalen.
Kan ik gebruik blijven maken van mijn huidige softwarepakket voor facturen?

Ja dat kan. Bij voorkeur een pakket dat gekoppeld kan worden aan ons boekhoudpakket Exact Online. Anders zijn er vaak via Scan en herken mogelijkheden om dit te koppelen.

Moet ik extra betalen als ik vragen heb?

We willen graag dat je vragen stelt. Dus nee we rekenen niets voor de eenvoudige korte vragen of vragen die betrekking hebben op je administratie. Op het moment dat je ons advies vraagt, waarvoor we ons echt even gaan verdiepen in jullie huidige en gewenste situatie om te komen tot het beste advies voor jullie. Dan geven we dit aan en ontvang je een offerte voor een adviestraject. We geven hierin vooraf helderheid. Dus geen onverwachte facturen.

Met wat voor soort vragen kan ik bij jullie terecht?
Sowieso met fiscale, financiële en ondernemers vragen. Weten we het antwoord niet, dan kijken we welke specialist deze vraag wel voor je kan beantwoorden. Ook hierbij geldt dat als een uitgebreider advies nodig is, dit vooraf wordt aangegeven en een offerte gemaakt wordt. Dus vooraf duidelijkheid en geen onverwachte facturen achteraf.
Wat voor soort advies kan ik verwachten?
We adviseren je over je financiële situatie, hoogte van je salaris, over dividend, reserveringen, reserveren of vooruitbetalen voor inkomstenbelasting, debiteuren- en crediteurenbeheer, betalingstermijn van jullie facturen, cashflow management, automatiseringsmogelijkheden, ondernemen, belastingen, jullie juridische bedrijfsvorm en nog veel meer. Datgene wat passend is bij jullie situatie.
Hoe zorgen jullie dat ik financieel inzicht krijg?

Dat begint met een actueel basisdasboard waarop je belangrijkste financiële gegevens staan, namelijk:

  • Hoeveel geld heb je in kas/ bank,
  • Hoeveel geld moet er nog binnenkomen,
  • Hoeveel moet je nog betalen.
  • Hoeveel heb ik geïnvesteerd
  • Hoeveel belastingen (btw en winst) moet ik betalen
We lopen achter met onze administratie en belastingen. Kunnen we toch naar jullie overstappen?

Ja, dat kan. Als je na het kennismakingsgesprek besluit met ons in zee te gaan, gaan we bekijken hoe het met je administratie gesteld is en hoe we die kunnen overhevelen naar 3AP. We zullen hiervoor een plan en offerte op maat voor maken. Als je achterstallige betalingen hebt bij de belastingdienst maken we een plan met je, zodat je weet waar je aan toe bent en naar een gezonde financiële situatie toe werkt. We helpen je ook meer grip op de cijfers te krijgen, zodat je deze situatie in de toekomst kan voorkomen.

Waarin zijn jullie anders dan een ander administratiekantoor?
Wij helpen ondernemers om financieel inzicht en overzicht te krijgen, zodat zij de juiste keuzes kunnen maken, meer inzicht hebben in risico’s en kunnen gaan werken met scenario’s. We streven erna om met onze klanten te zorgen dat hun onderneming financieel gezond is en zij als ondernemer rust ervaren ook als ze grote investeringen hebben gedaan. Hiervoor is een actuele en accurate financiële administratie een belangrijke vereiste. Daarnaast geven we proactief advies, dus wijzen ondernemers op risico’s en kansen zodra we die signaleren. Hierdoor ziet de ondernemer ons vaak als trusted advisor.
Zijn jullie (veel) duurder dan een ander administratiekantoor?
Bij 3AP betaal je een vast maandbedrag, gebaseerd op aantal facturen (inkoop / verkoop). De prijs is inclusief toegang tot het dashboard, mogelijkheid tot stellen van vragen en kwartaal en jaar werkzaamheden. Het is afhankelijk van wat je nu betaald of je duurder of goedkoper uit bent. Bij ons weet je vooraf waar je aan toe bent.

Nog twijfels of een andere vraag?

(Aan)vraag Administratie